DAG 10

Fredag!
 
Nu har jag rest sen i måndags och längtar efter att komma fram :) Jag vaknar upp hos farbrorn i Argostoli vid 8.00, men har inte direkt sovit något..Oljud utanför och inne i rummet hela natten. Jag åt lite frukost och sedan gick jag till busstationen. Jag skulle åka till Pessada 9.30 och det skulle stå det på bussen men det gjorde det minsann inte! Så självklart missade jag den fast jag satt på busstationen hela tiden. Nästa buss skulle gå 12.30 så satte mig vid fiket på busstationen och väntade, orkade inte göra något. Sedan gick jag tillbaka till 12 och träffade på massa äldre härliga människor som bodde i Pessada, en herre pratade lite engelska och ville gärna prata, tycker att det är så härligt!Pessada ligger mitt utiborschen och det var en chansning att jag kom av där oxå..
 
 
Bussen stannande inte där båten skulle gå ifrån och det är inte ens en by, bara folk som bor där och påvägen nåra rum att hyra men såg väldigt stängt ut. Jag såg i alla fall vattnet och tänkte att det är bara börja gå så borde jag se något..hade ju 4h på mig :)
Och efter ett tag kom jag till ett ställe med underbar utsikt! Den utsikten som slår allt på resan, så underbar!
Pessada
Och precis där var båten oxå och ett litet matställe, hungrig som jag är beställde jag Souvlaki och Pepsi, mycket gott! Jag fick även lämna mina väskor där så jag kunde gå på upptäcksfärd i paradiset och jag badade!
17.30 gick äntligen båten och 19.00 var jag framme på Zakynthos, Ag. Nikolaos - så underbar känsla! Jag hade klarat det!Det var nära till hotellet Blue Beach och personalen var mycket trevlig! Det var nyöppnad och jag var första och enda gästen, men det var jättemysigt och personligt! De bjöd på Kaffe och något spetsat men lade mig tidigt ändå - var supertrött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback