DAG 11

 
 
 
 
1 juni!
 
Idag är det lördag och jag vaknar upp på Blue Beach med den underbara utsikten som man inte kan sluta njuta av, så fint! 
 
Jag avnjuter frukosten tillsammans med familjen, yougurt, kaffe, croiassant, smörgås, juice osv. Det vanliga! På morgon har de tagit reda på vilken buss jag ska ska ta och den gick 14.30 från Volimes. De erbjöd sig att skjutsa mig dit, hur snälla som helst! Men på förmiddagen gick jag en promenad runt Agios Nikolaus, men det var pyttelitet, inte ens en by, bara en hamn! Men det såg mysigt ut! Det fanns lite gallerier och museum men det var inget öppet nu och det var lite synd. 
 
 
 
 
Jag gick snart tillbaka igen och packade mina väskor och sedan åkte vi iväg. det var riktigt trevligt, det var ca 10 km till Volimes den vägen som de åkte men det var helt okej. Sedan frågade de 3-4 olika personer om det stämde att bussen gick där och när den brukade komma. Jättebra ju! 
 
De var själva ifrån en annan del av Grekland, någonstans på halvön och kände inte till området. 
 
Jag missade inte bussen denna gången även fast det stod Volimes på bussen hela tiden istället för Zakynthos. Det var två till lokala luffare som skulle ta en sväng in till staden oxå men förutom det var det inga andra som gick på så resan tog ca 45 min. Det var väl ungefär 39km därifrån. Bussen stannade även och tankade på vägen och det är oxå lite charmigt, det skulle aldrig få hända i Sverige. 
 
Jag var framme på Zakynthos busstation 15.20 och bussen till Argostoli gick 16.20 och tog ca 10 min. Hotellet låg 2,5km från Zakynthos stad så det var inte alls långt, skitbra och enkelt! 
 
På kvällen checkade jag bara in och sedan gick jag ut och handlade lite gott för fanns både kylskåp och spis på rummet! Det var bra :) Jag gick även ut och kikade i Argostoli och bokade en båtresa till Sköldpaddorna, kände att jag gärna ville åka ut på någon resa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback