DAG 15

 
Dag i Athen.
Sista heldagen på resan. Spännande. Jag bodde nära Syntagma och det var området för alla museum så gillar man historia är det perfekt! Jag tycker det är intressant men gillar många saker, men det jag visste att jag ville besöka var Olympia Stadion för jag gillar sport och OS, och det är häftigt att ha sett den äkta stadion. Men jag envisades dock med att gå dit så jag kom naturligtvis helt fel fast jag var nära från början..
 
Så jag gick runt till lite andra museum, naturhistoriska bl a, som var mycket intressant med mycket fynd från utgrävningar osv. Jag gick i gränder, och lite andra platser. Det var roligt! Tillslut kom jag till en plats som hette Olympia Stadion, och det såg ut som en sådan plats men det var inte heller den rätta. Jag gick genom en fin park med massa växter och en sjö och matade fåglar, mysigt! Jag hann även shoppa lite kläder så köpte 2 vita toppar på Zara som är jättefina! Jättevarmt var det idag också så man hade velat lägga sig på en gräsmatta någonstans och njuta men jag hade ju fortfarande inte hittat Olympia Stadion.
 
 
 
 
 
 
Men sedan fortsatte jag att gå och då såg jag den! Men den var dock på andra sidan en stor väg och fanns inga övergångsställen nära.. men jag tog mig över vägen ändå och äntligen var jag framme! Entré och audioguide kostade 3€, absolut värt det! Det var ju det ända jag ville göra den dagen!
 

 
 
 
Det tog ca en timma att gå runt i Stadion, och kollade på allt såklart! Man fick även gå in i Stadion där de hade utställning och berättade om alla tävlingar! Så det gillade jag, men jag var trött nu, och trött i benen framförallt efter ytterligare en dag av gång.
 
Klockan var över 17 när jag var klar på Olympiastadion och nu gällde det att hitta närmsta metrostation, som inte var så lätt! För det fanns inga där, det fanns massa busstationer men jag kände inte för att åka buss och visste inte hur jag skulle åka. Så jag fick fortsätta att gå och tillslut kom jag till Syntagma torg igen och tog tunnelbanan där tillbaka till Metaxogouro.
 
Tillbaka på hotellet packade jag om mina väskor så smidigt som möjligt. Sedan gick jag ut en sväng igen för att äta och skaffa mig lite gott till morgondagen att äta på flygplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback