DAG 16

 
 
Hemresa!
 
Äntligen hem igen. Flyget gick 13.55 från Athens flygplats så gjorde inte så mycket mer. Avnjöt min sista grekiska frukost och begav mig till tunnelbanan vid 9.30. det går att åka tunnelbana direkt till flygplatsen från Syntagma och eftersom jag ändå åkte tunnelbana dit så tog jag tunnelbanan till flygplatsen, jag tycker även det är roligt att åka tunnelbana så passade på! En dygnsbiljett i Athen kostar 4€ och när jag köpte den sa det att jag kunde åka till flygplatsen med den. Men egentligen ska man köpa en biljett för 8€ när man åkte längre bort än Ag.Dimitros men jag klarade mig så det gick bra! det var även så att tunnelbanan till flygplatsen bara gick varje halvtimma så i Dimitros fick man gå av och vänta i 25 min men det gjorde inget, jag hade ju gott om tid!
 
Jag var vid flygplatsen ca 11 och det var lagom, incheckningen öppnade vid 12. Det var trevligt, äntligen stötte jag på lite svenskar och danskar. Även lite människor från Grekland som skulle till Köpenhamn och Sverige som jag pratade med och som pratade med mig, det var jätteskoj. Jag flög via Copenhagen så därför det var mycket danskar också.
 
Flyget blev försenat en dryg halvtimme då det var något med besättningen men jag hann i alla fall fram till Köpenhamn i tid och hann även köpa med mig lite champagne och choklad för 400 danska kronor. Gottgott!
 
Resan från Köpenhamn till Landvetter tog bara 25 min från start till landning så var framme ett par minuter för utsatt tid. Skönt!
 
2.5h senare var jag hemma i Töreboda och det har aldrig varit så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback