DAG 1

Första dagen!
 
Flyget lyfte från Landvetter, Göteborg 6.55, var skönt att komma iväg efter att ha spenderat natten på flygplatsen. Jag fick mellanlanda i Köpenhamn och landade i Athen 13.05.I Athen fick jag vänta på planet till Corfu till 18.40, så blev många timmars väntande på flygplatsen.Finns små shops som det finns på alla flygplatser och passade även på att köpa en bok om de Grekiska öarna. Även om jag velat göra denna resa länge kan jag säga att jag inte var speciellt påläst.
Under hela resan har jag litat på internet och wi-fi. Det finns bra wi-fi på nästan alla hotell och restauranger och man kan även fråga folk. På flygplatsen, busstationerna, båtstationerna och hotellen kan man prata med de flesta, dock värre med allmänheten men de försöker! Särskilt äldre människor är väldigt vänliga och vill hjälpa. Åter kan jag rekommendera att boka flyg tidigt så man får bekvämare flygrutter och kan flyga direkt. Jag bokade ditresan en månad innan och de andra resorna ännu senare. Det är även lågsäsong än så länge och inte så många flyg av den anledningen. 19.40 landade planet i Corfu och då var jag glad att jag bokat ett hotell nära flygplatsen. Bokade 1 natt på bretagne några hundra meter ifrån flygplatsen i samband med att jag bokade flyget. I övrigt ligger flygplatsen väldigt nära Kerkyra/Corfu stad så det är inte alls långt dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback