DAG 2

Gouvia
Dag 2 började med att upptäcka Corfu samt att hitta mitt nya hotell! Jag skaffade mig en karta över Corfu och insåg snart att mitt nya hotell låg en bit utanför Kerkyra. Det låg i Gouvia. Jag gick till "busstationen" (en liten hytt med massa bussar brevid) och frågade dem hur jag skulle åka. Jag skulle ta buss 7 till Gouvia, resan tog 20 min. Det kändes som att bussarna fungerade bra i Gouvia och på dagarna gick bussen till Gouvia varje halvtimma, skönt! Man får dock ha koll på när man ska av för finns oftast inte någon som säger hållplatserna i bussen och står inte heller något namn på busshållsplatserna man ser på vägen..men jag hade tur som frågade hållplatsen innan Gouvia så busschauffören stannade i Gouvia center.
Vägen i Gouvia var endast några kilometer så inte så stort ställe men det gillar jag. På andra sidan "stora" vägen fanns det hus men var inte på den sidan någon gång. Jag frågade i en turistshop var mitt hotell Popi Star låg och det var endast 200m rakt fram. Skönt! Stötte även på en svensk tjej som bor där, härligt :) När jag kom till hotellet insåg jag och hotellet att jag inte bokat denna natten, endast fredag - måndag och idag var det torsdag! Men som tur var är det lågsäsong så det löste sig för 35 € vilket inte var högre än när jag bokade de andra nätterna en vecka tidigare..
När jag checkat in och vilat lite gick jag ut och kikade på byn, åt Moussaka på Mythos, som jag sett fram emot hela dagen och kikade på stranden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback