DAG 9

Assos
Vaknar upp i Assos. Av damen som jag bodde hos fick jag förklarat att det inte gick några bussar härifrån och såg nog ut som ett fån. Va? Senare den dagen förstod jag att det var dåligt med det över hela ön och även egentligen alla öar i Grekland. Men framförallt dåligt tillochfrån kajerna och det förstår jag inte riktigt! Jag åt frukost som jag fick betala extra för och var inte så mättsam heller, saknar min gröt! Och sedan fick Damen ringa en taxi åt mig. En ung kille som körde taxi där på somrarna. Jag bestämde mig för att åka till Sami och det gjorde jag rätt i! Näst största staden på ön och superfina stränder och fick se mycket fint på resan. Resan tog ca 35min och då körde han fort och kostade 40€, det kändes lite oroligt nu men skulle aldrig våga tjafsa med en taxichaufför.Jag kom till Sami vid 9.30 och bussen till Argostoli (huvudstaden) skulle gå 15.15 men den var inställd så idag var nästa buss 17.00. Jag fikade lite, var på stranden, åt mat och shoppade lite. Stranden i Sami Då det var sent när jag kom till Argostoli visste jag att jag inte skulle kunna komma till Zakynthos idag och ibte någon annanstans heller så när jag kom till Argostoli fick jag leta efter ett rum, var inte så svårt då det räckte med att kolla på första skylten med "Rent a room" och en man var på mig. Han var väl snäll och behövde inte prata så mycket med honom så fick ett rum för 35 €. Sedan gick jag ut en sväng och till ett internetcafe. Var mysigt att få mångchatta med alla i Sverige, man började ju längta hem och framförallt känna sig ensam nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback